Monday, July 11, 2011

Mereka sangat tabah

Alhamdulillah,hajat aku utk menziarahi kubur arwah & berjumpa dengan family arwah tercapai minggu lepas.....thanks pada adik2 yg aku sayang,ikhwan & khairi,,,,mereka berdua yg bawa aku,ilman & farhanah ke kubur arwah....

Kami membaca yasin & tahlil depan kubur arwah......arwah disemadikan di tanah perkuburan bukit kuin,tempat arwah dilahirkan.....kami tiba di sana lebih kurang jam 11.30pg....ketika membacakan yasin,aku cuba mengawal air mata dari terus menitis....sungguh,pengorbanan & jasa baik arwah pada aku membuatkan aku teringat lagi pada arwah hingga hari ini.....

Petang tu aku sempat berkunjung ke rumah keluarga arwah,berjumpe dengan mak ayah,kakak&adik2 arwah....sedikit sebanyak mak & kakak arwah ade menceritakan sedikit mengenai arwah tanpa aku bertanya.....

 Jelas terpancar di wajah mereka ketabahan dalam menghadapi dugaan yg Allah berikan ke atas mereka...sepanjang bercerita dengan aku mengenai arwah,tidak sedikit pun mak & kakak arwah menitiskan air mata.....mereka redha dengan pemergian arwah.....ayat yg sering mak arwah ulang2:
"Allah dah susun molek semuanya,dah ditakdirkan arwah pergi dulu,walau apa cara sekalipun sebagai manusia kita tidak dapat melawan takdirNya"

Melihatkan wajah mak arwah,aku cuba menahan air mata dari menitis walaupun hakikatnye aku sangat sedih......hanya Allah yang tahu betapa sukarnya utk aku menahan air mata ini menitis depan ibunya sendiri yang mengandungkan arwah selama 9 bulan......aku sangat kagum......

Semoga Allah terus berikan kekuatan pada seluruh family arwah Amierul Hakim.........

"Al-Fatihah buat arwah Amierul Hakim......semoga rohnya dicucuri rahmat & ditempatkan dikalangan org2 beriman"

1 comment: