Tuesday, September 13, 2011

Open house for my beloved students

Dah agak lama aku x update blog ni.....nampak gaya dah bersarang2 ni.....mungkin disebabkan kesibukan yang melanda sejak akhir2 ni dan tgh pulun nk menghabiskan silibus......

Sabtu lepas aku adakan majlis rumah terbuka khas utk student2 aku sepanjang aku bergelar cikgu di Pusat Asasi UIAM ni......Lebih kurang 60 org student aku yang hadir yang majoritinye student2 yg aku ajar sem ni....brothers & sisters balanced.....

Bila gabung 3 kelas berkumpul di rumah aku,suasana sgt2 meriah.......1st time wat majlis camni & xsangka sambutan sgt menggalakkan dari student2 aku.......lelaki lengkap berbaju melayu & perempuan semuanya ayu berbaju kurang.......mmg suasana hari raya........

G165:Group yg 25 org sister & 1 bro

Sebelum sister beramai2 serbu ruang tamu.....Naiff,Irsyad & Hasrul


Juadah yg aku sediakan spt soto,nasi impit+kuah kacang+lode+rendang ayam,spageti,nasi goreng cina,kek batik (favourite student2 aku),agar2,nugget,hot dog,tembikai,keropok lekor dr kuantan,wedges,kuih2 raya,coklat & air ribena.1st time wat spageti,Alhamdulillah menjadi.......

Sehari sebelum kejadian aku tidur jam 5.30pg utk menyiapkan semua juadah2 tersebut,Alhamdulillah student2 60 out of 72 hadir.....semuanya hadir boleh dikatakan serentak......ada yang menaiki train & brothers semua drive sendiri.......part yang pling aku suka,brothers sume solat zohor berjemaah di ruang tengah....wpun aku xberkesempatan utk solat berjemaah bersama mereka,tp sejuk hati aku melihat mereka semua berjemaah......

Tuan punye Avanza & DSLR :Hadzim Ikram....thanks a lot

  
Masing2 kekenyangan..........





Brothers semua berkumpul & makan beramai2 di luar sementara sisters semua di ruang tamu......dah macam kenduri kahwin pun ada gak.....aku rs dah lama rumah aku xsemeriah itu....kali terakhir ade majlis meriah macam tu masa kenduri kawen kak long aku lebih kurang 8 thn lepas......mak pun sangat bekerja keras utk menyiapkan juadah2.......


Rakan2 terdekat lebih kurang 10 org je yang aku jemput sebab aku tau aku xkan terlayan mereka nanti.Aku takut aku akan rs bersalah.Even dgn student2 aku sendiri aku xsempat duduk & makan bersama mereka disebabkan terlalu sibuk menyiapkan juadah2......

Ikram & class monitor G164 (Hasif)


To all my student: Thanks sebab sudi datang ke teratak buruk saya,maafkan di atas segala kekurangan & thanks juga pada mereka yang byk membantu especially membantu masak di dapur & menyiapkan juadah2 utk rakan2 mereka........& terima kasih kerana membuatkan hidup saya ceria selama ni sepanjang mengajar awak semua & itulah salah satu sebab kenapa saya buat open house khas utk awak semua sebagai tanda terima kasih saya pada awak semua........semoga awak semua tidak serik lagi datang&jemputlah datang lagi pada hari raya akan dtg (xpayah tunggu open house pun xpe)



To my mom:Thanks mak sebab banyak menolong ella & memberi support pada ella bila ella menyuarakan pada mak utk wat open house khas utk student2 ella........walaupun hanya kita berdua je yang bekerja keras & bertungkus lumus pada majlis tersebut,ella percaya berkat doa mak,Alhamdulillah semuanya berjalan lancar.....semoga Allah bukakan pintu hati "mereka" utk meyedari bahawa betapa pentingnya hidup saling membantu di dunia ini walaupun sesuatu majlis itu tiada kaitan dgn diri kita......

Me & my mother


To En navy:Sorry sebab mungkin jalan ke rumah aku agak sukar utk dijumpai......aku tau ko dah  berusaha sedaya upaya mencari jalan ke rumah aku.....mungkin xde rezeki & ada hikmah di sebaliknya....

To Wan & family: Mintak maaf sebab xterlayan ko & family...kesibukan melanda utk berulang-alik menghantar student ke stesen komuter....harap ko & family memahami situasi aku ketika itu......

To fizah,ma,farhana& faraa:Thanks a lot sebab sudi datang walaupun puas berpusing di area2 klang mencari rumah aku yang mungkin bagi org luar yg xpernah smpai ke klang agak ssh utk mencari......apapun aku mohon maaf atas segala kekurangan & harapnya korang xserik lagi utk datang......

Thanks sume coz sudi dtg wpun sesat teruk

Students from G164 (group majority bro)

No comments:

Post a Comment