Tuesday, November 22, 2011

Aku & Esso

Hari ini berlaku peristiwa yg agak memalukan bagi diriku.......

Kisahnya bermula begini......
Seperti biasa every week aku akan isi minyak full tank....biasenye aku akan isi time meter minyak tu tinggal 2 bar or dh start berkelip2.......disebabkan aku xnak amik risiko kene tolak kete esok pg,so aku pun decide utk isi minyak after balik kerja ptg td......

Setibanya aku di stesen esso (berdekatan rumahku),sesudah enjin dimatikan,aku pun menarik button tangki minyak tu ke atas dan seperti biasa tangki minyak tu xterbuka........xpela,biasela tu....aku kene ketuk2 sikit tangki myk tu bru die bole terbuka......malangnya perkara yg agak luar biasa berlaku td.....



Setelah aku bayar di kaunter,aku pergi ke kereta & mengetuk sikit pintu tgki minyak tu.....dgn harapan,kali ni,ia terbuka.....tp stil xterbuka...aku ketuk lg skali & masih xterbuka.....aku ulang benda yg sama sebanyak lebih kirang 10x....namun masih tidak berjaya membuka pintu tangki minyak tu......(agak stress di situ)...nasib baik xde kereta menunggu di belakang sbb waktu tu baru jam 4.50pm....org belum balik dr ofis agaknye....



Org bersilih ganti.......org yg dtg kemudian pun dah abis isi minyak....drp stesen minyak tu xde kereta,smpaila dtg 2-3 buah kereta & smpaila xde kereta semula.....dan yg pling penting of courselah org2 yg jg kaunter tu perasan perbuatan aku sejak dr td.....disebabkan aku dah xtau nk wat ape,maka aku pun wat keputusan utk batalkan je niat aku nak isi minyak tu.....

Aku menuju ke kaunter & dengan perasaan agak malu,aku ckp kt adik yg jg kaunter tu,"bole x sy nk cancel?tgki minyak tu xleh bukak plak"....then adik tu jwb:"sabar kak,jgn nangis".......nsb baikla pompuan yg jg kaunter tu.......waktu tu dah xtau nk letak muka ktne & fikir mmg cepat nk beredar dr stesen minyak tu.....MALUUUUU!!!!!
Jgn nakal2 lg ek

Then bila smpai rumah,aku try bukak lg,kali ini cuba dgn jari menarik pintu tangki minyak tu then aku tarik button tgki minyak & hasilnya pintu tgki minyak tu terbuka.......xtaula apa masalahnya sebenarnye.....after solat asar,aku decide nak g gak isi minyak ptg ni.....setelah cuba buka tutup beberapa kali,aku pun dgn yakinnya menuju ke stesen minyak esso....but of course bkn stesen yg sama....nsb baikla ada 2 stesen minyak esso berdekatan rumah aku.....kali ni,aku xnak malu wat kali kedua.....so,b4 aku parking,aku berenti dulu di tempat yg agak jauh dr kaunter & palm minyak.....bila aku try trik button tgki minyak tu,arggghhhhhh........
Dia wat hal lg.......utk cover,aku pun g kat tmpt isi angin tayar...(cam pelik plak bunyinye)...aku pun isila angin pada ke-empat2 tyr kereta & sampai kt pintu tgki minyak tu,aku baca2 & ketuk2 sikit.....bila masuk je dlm kereta,tekan button tu,Alhamdulillah,pintu tgki minyak tu terbuka.......

Bila try kt umah molek je die......

To Mr White:Walaupun kita dah berkenalan sejak 8 bulan yg lalu,aku ingt tempoh itu sudah cukup utk aku mengenali dirimu......kau telah memalukan aku pada hari ini....tp apapun,of courselah aku xkan melupakan jasa2 mu padaku selama ini.....cuma 1 permintaanku,diharap perkara ini xkan berulang.....

Love u mr white

3 comments:

  1. tergelak2 saya bace entry miss pasal Mr. White.nakal jugak erk rupanya Mr. White ni.

    ReplyDelete
  2. hehe.....kelakar & memalukan.....mmg dah siap kene gelak dgn kak long....(cam kete pinjam da...)belum cukup lagi sy memhami mr white ni...perlukan lg masa utk mengenali antara 1 sama lain....

    ReplyDelete
  3. sebab tu ak xnk beli vios...ginilah jadinye...uhuk...

    ReplyDelete