Saturday, August 28, 2010

Kehidupan baru aku di kuantan........

     Setelah lama menyepikan diri,akhirnye hari ini aku gagahkan gak jari jemari aku ni untuk mengupdate blog yg telah lame ditinggalkan ni.......

         "KEHIDUPAN BARU AKU DI KUANTAN"

Wah......bunyinye cam aku dah jadi org kuantan skrg nih.....tp mmg betul pun.....Act aku dah keje kat cni,secara xlangsung,aku dah jd org kuantan.Dah masuk 2 minggu aku kerja kat cni....kat mane????hehe....kat tempat yg aku menanti2 kan panggilan sejak 3 minggu yang lalu dan akhirnye aku menerima panggilan yang menggembirakan 16 hb yang lalu.......aku lapor diri dan terus start bekerja di Institut Kemajuan Ikhtisas Pahang (IKIP College) cawangan Taman Gelora (HQ) sebagai pensyarah pada keesokan harinye.....what a very short notice....tp aku xkesah pun coz aku mmg dah 2 minggu menganggur b4 dat....mak pun xmembantah coz die percaya aku bole berdikari di kuantan ni dan die tau itu mmg cita2 aku dari dulu.......

So masuk minngu ni,dah 2 minggu aku bekerja di situ.....so far so good.....I'm teaching mechanical,electric n ict student for subject algebra,trigonometry n math III.Mostly my student are 1st year n 1st sem....so,diorg still cam kebudak2an lagi.......xjauh sgt pun beza dgn adik2 dr smk panglima perang yg aku ajr dulu.......

I'm so happy working n living here......especially dpt dok ngan member2 zaman belajar dulu:akma supar,timah,peroz n kak ika......(to them:tqvm coz bg aku tinggal skali dgn korg)......walaupun IKIP-IM15 agak jauh,tp aku xkesah.......as long as I'm happy n enjoy with my new job here....

Sempena bulan yang penuh keberkatan ni,aku berdoa agar dimurahkan rezeki dan dapat post tetap di IKIP.....AMIN..........

No comments:

Post a Comment