Thursday, March 15, 2012

Selesai di observe

Alhamdulillah......hari ini aku selesai di observe wat kali kedua oleh mentor & sorang lagi staff department math.....
Di observe dengan tajuk yang aku takut utk di observe.........COUNTING RULES & PROBABILITY
Maybe disebabkan aku terlalu fokus utk "taknak" di observe tajuk tersebut,akhirnye aku dapat apa yg aku fokuskan......bak kata Ustaz Pahrol;"apa yg kita fikir,itu yg kita dapat"
So moral of the story,berhati2 dengan apa yg kita fikirkan/fokuskan/sangkakan.....

Pada awalnya aku ingin tukarkan waktu utk diobserve yg telah ditetapkan oleh mentorku.....tp di atas nasihat & tunjuk ajar senior2 lecturer (kak bailah,kak dayana,kak laili),akhirnye aku bersetuju utk teruskan masa & waktu yg telah ditetapkan......

Dalam erti kata lain,counting rules pun,counting rules la...........
Act this topic is something that using critical thinking.......my thinking with another person might be different.....its hard to explain & sometimes to interpret especially when it have so many ways/outcomes......

Maybe for the small no of outcomes,aku boleh show/list down all the possible outcomes......but  for the large no of outcomes.......so the simplest way/the best method (atas tunjuk ajar kak dayana) is to show the students the problem that involves small no of outcomes first.......after the students can understand that concept,so it easy for them to solve another problems that involves so many possibilitites/outcomes......



Td aku juz act cam biasa,xpandang pun 2 org observer kat belakang tu.....hehe.....orang yg diobserve biasenya xsedar kesalahan yg dia wat......aku percaya,banyak je salah td.....apapun,aku redha dan serahkan semua keputusan padaNya.........

What counting rules is all about



Doa yg dibaca sebelum ke kelas pagi td:

"Wahai Tuhanku,lapangkanlah bagiku,dadaku;dan mudahkanlah bagiku,tugasku;dan lepaskanlah simpulan dari lidahku,supaya mereka faham perkataanku"

Alhamdulillah.......semuanya berjalan dengan lancar..................Thank to all my students for the support & their cooperation as well......love u all!!!!!!!!

Walaupun malam td sibuk wat smpai 3 loyang kek batik utk menunaikan hajat sempena berita yg aku dapat hari selasa lepas.........smpaikan ayah tnya:"ella ada kenduri ke kt UIA tu?kenapa wat banyak sangat?"

Hahaha.....aku hanya mampu tersenyummmmmm.......mak sanggup x tidur utk temankan aku sampailah ketiga-tiga loyang kek tu siap...........siap tolong bersihkan patah2kan biskut marrie......Terima Kasih Mak!!!!

Tak sempat amik gmbr kek batik sendiri.....grab je dr internet....hehe

No comments:

Post a Comment