Saturday, June 26, 2010

Aktiviti semalam dan harini........

Jumaat, 25/6/2010


Aku ade kelas tuisyen form 5 arini.....asalnye cadang nak naik motor je.Tp disebabkan keadaan cuaca xmengizinkan,aku pun pinjam kereta ayah.As expected,xramai pun yang dtg harini,cume 3 orang je (syikin,shahirah dan nabilah).Sebelum g kelas,aku dh wat lesson plan.Act lesson plan ni baru 1st time aku wujudkan.Sblm ni juz conteng2 dalam diari.Tp mulai arini,aku nak organize kerja aku supaya lebih sistematik.




Inilah die buku RPT dan buku log tuisyen aku yang aku wat sendiri



Ini antara bahan2 yang "wajib" aku bw setiap kali kelas


Inilah contoh lesson plan aku,tujuan aku buat juz utk rujukan aku dan utk sesi 2011 nant aku bole rujuk mende ni balik.... kan lebih mudah and sistematik...betul x???? 



Rak buku aku bukan dipenuhi dgn buku2 yang aku guna zaman belajar dulu....sebaliknya dipenuhi dgn buku2 SPM dan PMR termasukla math,akaun dan addmath



Gambar ni aku amik waktu aku baru pas refill ink marker ni.Tu yang tertonggeng2 tu sume marker2 ni....



Ini soalan kerja projek addmath 2010 task 1. Ini soalan yang plg susah antara 4 pilihan (bg akula).Aku tgh dalam usaha nak tolong students aku jawab mende alah ni....(kalo rajin)



Ini nota prinsip perakaunan yang aku hasilkan....(aku ker???)hehe.....Hasil penjualan buku ni,dapatla cover duit external ink yg aku install kat printer aku.....smpi skrg,still ade demand dr student aku.......mmg nota ni sgt membantu bg students yg amik prinsip perakaunan esp calon2 SPM 2010 (promote la plak.....)



Sabtu, 26/6/2010

Harini Luqman dan Affan datang rumah coz abang dino bawa ayah g melaka dan kak long plk ade aktiviti kat shah alam.Dah 3 minggu xjumpe diorg berdua, so tersangatla rindu dengan suara affan yang ngempreng dan nyaring itu (cam makciknya).Aku la tu.......entahlah,die ni pelik sikit tp sangat petah dan bijak.Seoarang budak berumur 3 tahun pandai mengatakan "maaf" tatkala die melakukan sesuatu kesalahan cthnye die terpijak kaki aku ke....terlanggar tangan ayah die ke.....entah dari mana die belajar but ini sesuatu yg positf. Kat sini aku ada post kan beberapa keping gambar die bersama abg die yang bg aku sangat mencuit hati. Kesimpulannya sepanjang harini aku melayan kerenah diorang berdua........

Selain dr layan bocah2 tu,aku ade gak wat aktiviti lain. Aku menaip nama2 fasi pada sijil. Nak diikutkan dah lama aku kene siapkan sijil ni...hehe....dr awal tahun lepas.....tp disebabkan agak bz dgn so aku abaikan je. Tetiba tgh mengemas td aku ternampak sijil2 tu, dan aku pun tergerak utk siapkan sijil tu dan poskan ke kuantan.Akhirnye.....siap gak.......tinggal nk pos keuia kuantan jer......


Si kecik affan yang sgt lucu,petah dan sgt bijak.....(tgkla sape makciknye)



 Ini lah bocah2 yg dimaksudkan......luqman dan affan (bocah2 yg selalu membuatkan kepalaku pusing.....)




Inilah printer yg sgt berjasa pada aku sejak 3 tahun yang lepas.. (wah!!!lame tu jangka hayat die) dan sejak bulan 3 aritu baru install external ink yg super menjimatkan.Hopefully pjg lg umur die....

No comments:

Post a Comment