Wednesday, April 13, 2011

Sesat di NKVE

Semalam kononnye nak g giant shah alam lalu NKVE......ade seseorang yg rekemen aku lalu NKVE...katenye NKVE senang,xjem plak tu...aku pun terpengaruh.....

Gaya dia bg direction cam senang je and cam dekat je kalo lalu NKVE.......aku pun dengan yakin ikutla ckp dia...katenye jalannye straight je......

Aku pun straight jela smpi lah aku tersedar yang aku sesat sampai ke Damansara.....pastu apa lagi,berpusing2 la aku kat Damansara tu yg aku sendiri xpernah jejaki sebelum ni......benci!!!!!!!

Salah aku gak sebab xde pendirian....senang sgt terpengaruh dengan ckp orang dan xyakin pada diri sendiri....tp xsalahkan mintak pendapat orang lain???manela tau ia akan memberi kebaikan pada kita?????

Tp mayb kite xbole terima sebulat2nye pendapat orang tu.....kita perlu juga membuat pertimbangan sebelum apa2 keputusan dibuat......huhu.....byk yg aku pelajari dari kisah kesesatan aku ptg semalam......

Rasa cam nk nangis pun ada gak....nangis sorang2 dalam kete sambil memandu......nasib baik minyak banyak lagi.....tp sedih gak tengok meter berjalan.....perjalanan aku sepanjang aku lalu NKVE smpi tersesat ke lebuhraya GUTHRIE dr CFS alomost 60km......(perjalanan aku pergi balik kerja lalu federal highway hari2)...

Akhirnye tembus di sini tp xmasuk pun exit tu


Tol plak xpyh cakapla,double triple dari yang sepatutnye samada dari segi nilai mahupun bilangan plaza tol yg aku lalu........ntah tol mane2 ntah aku pun xtau....aku xtgk pun bp harga tol tu sbb gune T n G.....

Fuhhhhh.......dah sesat smpi ke lebuhraya Guthrie,masuk balik NKVE ingtkan dah dekat......aku rase aku dah berjalan lebih 30km time tu....tetiba nmpk signboard tulis Klang 24km.......mau xnangisnye aku kat situ......pusing2 ntah ke mana2......tensen!!!!

Time ni la rasenye alangkah bestnye ade orang kat sebelah yang boleh menenangkan aku dikala aku sesat sebegini......mungkin gak aku kategori org yg cepat panik+cepat nangis+cepat gabra+ntah ape2......xsuke2!!!!!



Tp nasib baik aku baru beli CD kompilasi lagu2 hijjaz......at least xdela bohsan sesat sorang.....sambil tgk2 jalan+sedih+gabra.....sambil aku karok sorang2 dalam kete tu......huhu.......

CD peneman di kala duka

Akhirnye selepas hampir 1 jam aku tersesat akhirnye aku sampai jugak ke Bukit Raja......ingtkan dah xsesat lg,rupenye signboard bukit raja tu adalah ke kawasan perindustrian Bukit Raja.....so sesat lagi la tu!!!!!

Pusing balik wat u-turn n aku aku ikut signboard ke i-City.....akhirnye jumpe gak Jaya Jusco Bukit Raja disebelah kananku.......then terus je ke bandar klang dan terus mesej kak long nak bercerita pd kak long psl kisah kesesatan aku......

Kak long komen:"ish ko ni,xabis2 sesat.....bile la nak berubah?????"huhu.......die mmg paham sgt adik die sorg ni kerap sgt sesat dan setiap kalo sesat sorang2 mesti nak nangis dalam kete........

Apapun,ini lah pengajaran buat aku......jauh pemandangan luas pengetahuan......bila benda ni jadi aku rskan yang aku ni seorang yg independent.......xperlu bergantung pada orang lain lagi.....cari solution sendiri......berusaha tanpa jemu.........cuma 1 sikap yg aku xbole nk ubah lagi ialah aku akn nangis setiap kali aku sesat........dalam nagis2 tu pun Alhamdulillah akhirnye jumpe gak jalan keluar dan kebali ke pangkal jalan......

p/s:at last,aku xg pun giant s.alam tu.......smpi klang dah pukul 6 lebih,disebabkan aku tembus di bukit raja,so aku pun malas la nk berpatah balik plk ke s.alam......lgpun dah xde mood....ms tu aku pk xsabar nk menceritakan kesesatan yang nyata ni pada k.long je......mayb ptg ni baru nk g giant s.alam tu melalui jalan biasa,federal highway....xmo dah dengar ckp org....aku kene yakin dgn diri aku sendiri.....(mode:semangat berkobar2)

4 comments:

  1. ela, kete dh canggih. pasni beli la alat gps kereta. klu slh jln pun, still bleh cek kt gps tu.
    tp, aq nk tnye. ko penah gna highway guthrie x sblm ni? aq rase la kan, sbnrnya ko dh dkt nk smpai s.alam. tp bile ko u-turn tu yg jd sesat kot. he...

    ReplyDelete
  2. Pnh je dgr lebuhraya guthrie tu...aku pun rs cam dah dekat2 s.alam tu.....tp entahla,blur la time tuh.....xde terlintas lgsung nak beli gps tu....bukan keperluan+elak pembaziran....aku skrg nk beli ape2 pk 5-6kali smade ia keperluan/kehendak.....huhu...tp setelah berfikir 10x,GPS tu bukanla 1 keperluan.....kehendak pun bukan.....ia berada in between...it means sometimes je aku akn gune,so kesimpulannye,XPERLU BELI......hehe

    ReplyDelete
  3. Ibrah Allah bagi untuk direnungkan.. Biarlah kita sesat dalam mencari jalan keluar dari lebuhraya. Asalkan jangan sesat dari hidayah Allah yang berharga. Allah bagi suatu pengalaman untuk kita upgrade prestasi diri kita sendiri. Sesungguhnya perancangan Allah tak pernah silap. Dia Maha Mengetahui segala yang kita tak ketahui.

    PS: pengalaman yang menarik!! lepas ni boleh la praktis2 sampai ke johor pulak. mana tau leh jumpa aku kat sana ;p

    ReplyDelete
  4. thanks aura atas kata2 yang sangat bermakna dan memberi semangat pada diriku ini yang selalunye "sesat".....
    Johor?????huhu...InsyaAllah kalo dipanjangkan umur dan dipanjangkan jodoh,bolehla jumpe kt sane suatu hari nanti....kalo x pun,kite jumpe kt kg sg serdang or bukit changgang jela....hehe...bole???wat reunion skali kt sane....

    ReplyDelete