Sunday, April 24, 2011

Short Semester

Dulu aku kurang percaya bila org ckp mengajar short sem ni agak stress......
Skarang aku admit yg fakta tu betul sangat2.......
First time mengajar kat CFS terus mengajar time short sem.......
Dan time short sem ni gak aku g TIDE (Taa'ruf Intelectual Discourse)
Course yg wajib di attend oleh sume staff2 baru cam aku ni.......
Kursus 4 hari di UIA Gombak (nasib baik kat UIA Gombak je and xperlu nk overnite)....

Asalnya aku ingat nk replace kelas after aku balik dr kursus tu......
Tetiba bila aku tgk academic calender,baru aku realize bila aku skip kelas seminggu,aku hanya
ada baki lagi 2 minggu je utk abiskan 3 chapter!!!!!which is so impossible.....

So,aku wat keputusan utk wat gak kelas at nite after balik dr kursus.........
Sangat2 letih dan sangat2 exhausted.......kelas start 8pm-10pm......
Balik dari kelas,drive and normally sampai umah pling lewat 11pm.....(driving alone)
And baru aku sedar bile badan kita terlalu dan tersangat2 letih,sangat susah untuk lelapkan mata.......
berbanding dengan hari2 aku yang biase.....

Dan kini,sesudah abis kursus tu,aku still rasa sakit2 badan dan aku rs tido aku xberkualiti lately......
After bangun tido normally aku akan rs segar,tp tidak lately.......
Bangun tido,aku still rs lemah,sakit2 badan dan xbermaya.......
Dan aku mula hilang selera..........tp aku cuba paksa mulut aku utk telan makanan....
I don't know why,but it is still happen until today.........

Aku betul2 perlukan tenaga right now.....tp xtau mane nk cari energy tu....
Energy tu cam missing somewhere.......aku takut ia akan effect teaching aku dlm kelas....
I hope that I can do the best for my students........
I really hope that my student can understand what I was teaching in class.....
I try to look energetic in front of them but sometimes I can't......

One of my students ask after class on last friday.......
"Bole saya datang bilik miss after class ni utk amik paper midterm & ask some questions?"
Apa yang ade dalam fikiran aku after 3 hours class (8am-11am) on last  friday
is REST........
Yup,I need to rest for 30minutes at least........
After abis kelas tu rs cam nk pitam pun ada.....
So,I told the students that :"can u come and see me after jumaat prayer?"
Then,that students agree........that's good......

Ya Allah Ya Tuhanku,kembalikanlah kekuatan dalam diri hambaMu ini

1 comment: