Sunday, January 10, 2010

Hari pertama.................

Hari ini tanggal 10 januari 2010 (aku tulis tarikh coz tarikh dlm blog aku ni kadang2 salah),hari pertama aku mengajar di rumah bekas cikgu aku masa drjh 6 dulu.Aku dtg lewat 15 min coz terpaksa uruskan affan yg sibuk nak aku bw die jalan2.Pergi dengan menaiki motor (teringat zaman2 mengajar di panglima perang tahun lepas-rempit je).....tiba di rumah cikgu sudah ade 6 org student menunggu.....aku sbenrnye agak gementar walaupun ini bukan kali pertama aku mengajar tp entahla...mayb sebab dah sebulan x mengajar....tp muka ttp maintain....adik2 tu xperasan pun kot.....sbb xdela smpi tangan aku shaking time menulis di white board...masih membahasakan diri sbg kak ella......dan mereka semua selesa dgn panggilan tu.....cikgu ade memantau cara pengajaran aku......
Bermula dengan sesi taaruf,seramai 5 org perempuan dan 5 org lelaki yg hadir td.....then aku terus masuk tajuk integration from the very beginning even cikgu ckp cikgu dah mula sikit......aku ajr cam biase,nota pun dah sedia ade...nota yg same aku gune mase ajr adik2 aku di panglima perang dulu (miss them so much).Ade la beberapa org yg iras2 muke adik2 aku yg kat kuantan tu......kebanyakan dr sek men teluk gadong and MGS.Diorang ok je,sangat banyak ckp cume perempuan and lelaki cam xberape ngam......tp xsume la camtu....aku sempat ajar smpai subtopik "integration by substituition"......
Diorg pun xdela nmpk segan silu sangat dgn aku......cume aku rase masih ade yg blur2 lg mayb sbb diorg xberape kenal aku sgt and first time jumpe.Diorg pun terkejut bile aku ckp yg aku ni bekas pelajar UIA.Diorg ingatkan aku baru lepas SPM....haha...tetiba diri terase mude......
Wat mase ni aku cume ingat 2,3 name je....so sebelum balik,aku sempat mintak diorg tuliskan name,markah addmath mase final exam tahun lepas and topik form 4 yg diorg rase susah dan kebanyakannye tulis topik log and differentiation and aku x terkejut pun.....aku harap aku dpt pegang diorg sampai habis SPM 2010....InsyaAllah....harap2 dapat keje area2 lembah klang,so weekend bolehla aku mengajar.....
Malam ni kelas addmath form 4 plak....strt kul 8-9.30....haha,lewat ckitla aku tgk AJL mlm ni.......mlm ni xtau la plak bp ramai.....tp aku rase xsmpai 10 kot lebih2 lagi mlm ni ade AJL.....

No comments:

Post a Comment