Wednesday, March 24, 2010

Berita-berita gembira dr sahabat2....

Harini aku dpt byk berita gembira dr sahabat2ku.......dan mungkin dr diriku ade jgk......tp aku nkberkongsi
berita gembira dr sahabat2ku dulu......
Di awal pg,ketika aku online taqi gtau aku psl fadhil.....die dah dpt kerja as admin executive kat one of the
company kat KL Sentral.......cume detailnye xtau lg.....

Berita ke-2 yg aku terima....pasal jai (kwn sekolah aku)....die dh dpt kerja kat MAIS as penolong pegawai tadbir yg diidam2kan.....so,lepas ni xpyhla die mengadap muke bos die si sigh tu.....die akn strt keje di MAIS pd 1 April......

Beita ke-3 plak psl naza (kwn aku ms kat uia dulu)....ceewah...cam dh lame sgt je tinggalkan uia.....aku dpt
tau yg die dpt kerja kat Bank Islam.....tp ni unofficial....offer letter belum dpt lg...so detailnye aku pun xtau sgt.

Tp aku rs post yg die dpt same dgn taqi....Assistant Manager!!!!wah....hebat2 kwn2 aku ni......
Anyway,tahniah aku ucapkan pd mereka semua.....as a friend,aku tumpg gembira atas kejayaan diorg sume...
Aku percaya,they deserve to get that job.......

Berite psl aku plak????
Berita aku xde la segembira berita diorg sume.....diorg sume dpt job tetap yg dpt menjamin mase depan.....
dalam erti kata lain,bole di katakan diorg xperlulah mencari kerja lg lepas ni coz aku percaya,kalo diorg
dpt perform dgn baik dlm company2 tu,xde sbb kenapa diorg perlu cari kerja lain......
Pg td cikgu amaani (cikgu yg bakal aku ganti) call.....die mintak aku dtg SAMTH (sekolah agama men.tinggi hishamuddin kg.jawa) rabu depan utk lapor diri.....mayb die nk terangkan sikit ape2 yg ptt dan tugas2 yg
perlu aku laksanakan sepanjang ketiadaan die.......

Aku free ke weekdays wat ms ni....so aku xkesah pun die nk jumpe aku bile2 mase.....
Tp ade 1 perkara yg die gtau aku......die mintak aku sambung mengajar sampai bulan 8 utk ganti cikgu suriyaliza......act,aku juz ngajar smpi bulan 6......belum pun sempat aku strt ngajar,die dah offer smbg
contrct ngajar lg.....Syukur Alhamdulillah.......tp aku xbg ape2 kata putus lg.....aku juz ckp InsyaAllah....

At least aku dah ade back-up....in case kalo smpi bulan 6 nnt aku stil xdpt kerja ttp,at least aku bole jd
cikgu..........mane la tau rezeki aku mmg kat situ.......ade 1 sbb knape aku sgt seronok dpt peluang mengajar
kat situ.....sbbnye ialah itu adalah bekas sekolah aku dulu....5 thn aku menuntut ilmu kat situ....dan sekarang
tiba masenye aku plak mencurahkan semula ilmu2 yg aku perolehi di situ dr form 1-form 5.......
Semoga Allah permudahkan jalan hidupku.....Amin.......

No comments:

Post a Comment