Friday, March 12, 2010

Memikirkan sesuatu.........

Dah lama rasenye xmenulis di blog ni walaupun baru ari isnin aritu aku update post pasal tahajjud cinta.....
Act nk citer psl result SPM 09 adeq2 aku yg bru je kuar smlm........
Mlm sblm result SPM kuar,aku call khairi n ikhwan......both of them of coursela takuuuttttt.....normal la tu...
aku pun pnh merasa benda yg sama 7 years ago......haha.....dah 7 thn ia berlalu....tua rupenye aku.....mcm
xvcaye je aku dah pun selamat menduduki SPM dan dah selamat pun menghabiskan program IJAZAH SARJANA MUDA (KEPUJIAN) SAINS MATEMATIK di UIA....cume x konvo je lg.....ops....terlari
dr topik plak.....

Semalam kul 10pg aku bertolak ke SMKA Kuala Selangor bersama the one and only adik aku,Rafiq....yg adik2
selalu aku mksudkan tu x-ank murid aku yg aku dh anggap cam adik aku sendiri.....
Aku smpai di sek rafiq dlm kul 11.15pg...waktu tu ade cikgu tgh berucp...then cikgu teruskan umumkan senarai pelajar yg cemerlang dr 7A-11A.....dr berpuluh2 yg diumukan....hanye sorg je lelaki...itupun 7A.....
aku sgt terkejut....dan sblm tu aku sgt ternanti2kan die umumkan name lelaki tp xde....smpila cikgu umumkan
pelajar2 yg dpt 7A.....brula ade,itupun sorg.....dan aku expect yg sorg lelaki tu adik aku...tp mungkin bkn rezeki die.....mase trial aritu die dpt 7A....yg sebenar ni die dpt 5A and addmath die B+......die dah ckp dgn
aku awal2 yg die xrs bole dpt A addmath coz paper 2 sgt susah...apepun tahniah wat adikku......apepun keptusan die,aku sbg kakak terima seadanya.....yg pntg kite kene redha....Allah dh taqdirkan itu utk kite setelah kite berusaha......so,sbg hambaNya kite kene redha.....
Muka rafiq after amik result tu nmpk gak frust...tp aku ni kan kakaknye....aku je yg ade kat situ time tu....so,sedikit sbyk aku pun tenangkan die......bg aku,lelaki kalo dpt result camtu xde mslh sgt....lgpun die xdela bercita2 nak g oversea ke ape.....die pnh ckp ngan aku cita2 die nk jd arkitek.....walaupun LK die B (xpernah pun die dpt B) aku rs still lepas kalo nk amik architecture.....aku pun xnk la die amik engineering lg cam abg n kakak die....boring plak...haha...sesuka ati aku je nk kata boring....tp aku tau,die mmg nk sgt jd arkitek,lgpun bakat die melukis tu dah menyerlah sejak die kecik lg....so aku doakan agar adik aku pt mencapai ape yg die cita2kan selama ni....Amin.....

Dah abis citer psl rafiq....citer psl adeq2 aku yg lain plak.....Ikhwan call aku ms aku kat sek rafiq....die dah tunaikan janji die pada aku.....aku adalah org kedua yg die gtau psl rst die after family die.....die dpt 4A and addmath die B+.....dgn gembiranye die gtau rst addmath die.....aku pun gembira mendengarnye.......die gtau aku gak result adeq2 aku yg lain....yg penting pelajar terbaik kelas 5 bestari = Andak....(7A,3B) and addmath die B+ .....mirul pun 7A gak and addmath die A.....Irfan 6A dgn addmath A gak.....Im pun 6A,addmath A....aku xkesah pun berapa result diorg sume,sbb spm bukanla penentu kejayaan seseorg....ia hanyalah sbg tiket utk melanjutkan pelajaran di peringkat yg lebih tinggi....apepun aku hrp adeq2 aku tu sume akan smbung pengajian mereka.......xkira lah dlm bidang ape jua......

All the best utk mereka semua dan TAHNIAH akak ucapkan.........

p/s : InsyaAllah pjg umur kite jumpe nextweek........c u there!!!!

No comments:

Post a Comment