Monday, March 8, 2010

Terapi di hujung minggu.......

Harini (ahad) aku mengajar seperti biase......form 4 kul 1pm-4pm....form 5 kul 8pm 10pm.....
Bermula bulan mac ni aku dpt student baru.....form 4 aku dpt 2 org dr STAR and MGS......
Form 5 aku dpt 4 org student baru.......jumlanye 16 org...WAH!!!!1 jumlah yg besar bg aku utk
ruang yg xberapa besar....tp yg dtg mlm td juz 13 org......7 lelaki,6 pompuan.......di sbbkan terlalu
ramai,so agk sempit.....sempit xkesah sgt,tp mslhnye mlm ni diorg terlalu hyper....lebih2 lagi student
pompuan....mengalahkan zmn aku dulu....ms zaman aku,student lelaki lg ramai,so kitaorg yg
golongan minority ni terpksa akur dgn kehendak bdk2 laki...haha....it was 9 years ago....

 

 


Harini aku ajr linear law n masuk tajuk bru ckit,vector.....aku ajr wat 2 graph linear law....yg student
baru masing2 xbelajar lg topik tu kat sekolah....so,bg diorg aku ajar agk laju sikit and bg yg bru
1st time tuisyen kat situ,mayb agk culture shock dgn suasana pembelajaran yg agk happening....
tp nak wat camne....diorg terpakasalah akur,sbb mmg camtula suasana bertuisyen di rumah cikgu....
Bg aku,ok je....aku xkesah pun diorg bising ke,happening ke,senyap ke.....yg penting diorg dpt
ilmu yg aku ajr...xkesahla walaupun sikit.......tp honestly aku xsuke sgt kalo suasana yg senyap sunyi
coz bole mengantuk dibuatnye...haha.....sbb aku jenis org yg suke bising......

Yg student2 bru tu agk terkejut melihat "akak" yg mengajar tu cam kebudak2 kan.....haha....mane taknye??
aku siap tanye lg "botol air akak menganggu ke???".....hehe....pastu tnye lg..."cantik x pensel case bru akak??"diorg tercengang la...ape lg???yg student2 pompuan dh phm sgt perangai aku......hehe....
yela,dulu time bljr,aku suke tanye soalan camtu kat roomate aku or adik2 aku....tp diorg xde dpn mata aku
skrg....so aku tnyela student2 aku skrg ni.....student yg bru byk kali diorg tersasul panggil aku "cikgu"
haha.....stiap kali diorg tersasul,setiap kali tu gak aku betulkan....aku xberapa gemar sebenarnye di panggil
"cikgu" coz aku rs aku xlayak pun utk gelaran tu......aku stil prefer diorg panggil aku "akak" @ "kak ella"
supaya xde gape between kitaorg.....lainla kalo aku ngajar kat sek.....kalo kat sekolah,formality tu kene
ade.....tp yg ni tuisyen je,tmbhn plak tuisyen di rumah plak tu....so,better they call me "akak"....

Bg aku,itu la terapi aku pd setiap minggu.....TUISYEN.......setiap minggu aku xsabr menanti hari ahd....
xsabar nk berkongsi ilmu dgn student2 aku tuh.....tmbhn plak,diorg pun sporting....I love them so much!!!
Aku hrp aku dpt ajr diorg sampai SPM 2010 ni......

 


 

No comments:

Post a Comment