Thursday, June 17, 2010

Kebahagiaan Dalam Perpisahan

     Saje je bagi tajuk ni.Maklumla,lagu "Kebahagiaan Dalam Perpisahan" ni kan tgh hits skrg ni.Nak kata ada kaitan dengan hidup aku,bolehla sikit.Act nak citer psl menda lain sebenarnye.Nak citer apa yang berlaku mase kelas ptg td.

     Harini aku sambung subtopic basic identities dan equation of trigonometric.Aku dapat soalan cepumas dari salah sorang ank murid aku lg arini.Aku tgk die termenung melihat apa yg aku tulis kat whiteboard tu dan x lama pastu die bertanya,"akak,kalo dah kerja guna ke menda2 ni sume?".Sebelum ni die jgk pernah bertanya,"org yg cipta formula ni sume hidup lg ke?".Aku malas nak panjangkan citer,so aku pun jawab,"Jika suatu hari nanti ditaqdirkan awak menjadi seorang engineer,awak jgn lupe jumpe akak dan ckp:saya dah ade jwpn kpd persoalan sy beberapa thn lalu".Die tersenyum dan berkata,"InsyaAllah".

     Aku x sangka aku akan jumpa lg student cam qadim (ex-student aku mase aku jd tutor kat SMK Panglima Perang Kuantan).Kalau dulu qadim suka tanya soalan2 sebegitu,dan harini Azree mewarisi qadim dengan unexpected questionnye.Begitula ragam budak2 sek zaman sekarang.Kadang2 diorg akan bertanye soalan yang kita sendiri pun x terpk utk bertanya kpd cikgu kita ketika kita sebaya mereka. Bagi aku,itu sesuatu yg positif sbb bile student bertanya soalan sebegitu,maknanye die ada perasaan ingin tahu yang mendalam ttg apa yg sedang dipelajarinya.

     Apapun,aku doakan agar semua ank murid aku semakin meminati subjek addmath dan bile minat sudah dipupuk,diorg akan lebih mudah memahami apa jua topik yang diajar dalam addmath ni.....

2 comments:

  1. TERINGAT MEMBER CLASS TNY SOALAN HAMPIR SAMA TP XSERUPA KOT..
    DIA TNY “CIK, KNP NK BELAJAR NI? BKNNYA GUNA UTK KERJA PUN…”
    MY LECTURER ANS “SY PUN XGUNA GAK TP SY KENA BLAJA GAK BENDA NI DULU”
    KADANG-KADANG KITA XSEDAR PERKARA YG TERSIRAT…

    ReplyDelete
  2. btol2...dak2 skng memg sifat inkuiri dyorg tinggi...pape gud luck...jdy cekgu da =)

    ReplyDelete