Thursday, December 16, 2010

Akibat tangguh2 keje.

Seperti yang aku rancang smlm,harini aku nak g klinik wat medical checkup n g pesuruhjaya sumpah.


First tempat yang aku g klinik kesihatan Aneka kat Jalan Tengku Kelana.

Nasib baikla mulut aku ni dah ringan untuk bertanya.Aku g kaunter pendaftaran tanya:"kalo nak wat medical check-up kat sini bole x?"....nurse tu tnye balik:"ade nak wat x-ray skali ke?"...aku jwbla "ya"


Then nurse tu gtau kat klinik tu xde perkhidmatan untuk wat x-ray,so die suruh aku g klinik bukit kuda or pandamaran...


So,aku pun menuju ke klinik bukit kuda selepas mendapat direction dr ayah....nama je dok klang dah 24 tahun,tp bukit kuda pun xtau kat mane...haha...


Bukan xtau,cuma aku nak kan kepastian....aku tau,klinik tu tepi jalan kt federal highway menuju ke klang,cume xsure je.....


Aku masuk je klinik tu,aku terus menuju ke kaunter pendaftaran dan bertanya:"kalo nak wat medical check up kene daftar sini ke?"

Nurse tu jwb:"sila g kaunter 3 ek"....aku pun g kaunter 3 bertanye lagi:"nak wat medical check-up nk daftar kt cni ke,or kene amik no dulu?"


Nurse kt kaunter 3 tu jwb:"g bilik 14".....wahhh!!!berapa kali pas pas daaaa.....


Dan akhirnye aku g bilik 14 tuh....nasib baik nurse tu cam tau je aku nak wat medical check up...sbb die bru je kuar dr bilik tu....Alhamdulillah....aku dipertemukan dgn nurse tu....


Selepas nurse tu meneliti medical check-up report dr uia tu,die gtau aku kene wat pemeriksaan gigi dulu dan pemeriksaan gigi hanya bole dibuat pada hr isn dan rabu shj....


So,die suggest aku dtg semula hari isn utk terus wat pemeriksaan gigi,then hari selasa 21/12/10 kul 2ptg dtg semula untuk wat x-ray dan lain2 pemeriksaan.....


Wooowwww....rupenye arini aku dtg juz untuk dptkan date wat appointment!!!!


Kalo ikut kata miya,die wat kat klinik kesihatan kat beserah tu,bole terus setel hari yang sama.....xdela plak berhari2 baru bole setel....fuuuuhhhh!!!lain rupenye.....xpela,nsb baik aku tnye miya.....

Cume aku harap,by tuesday nextweek segalanye bole selesai....aku plan after setel medical checkup,terus nk g uia gombak utk submit sume2 form yg ptt....


Kalo ikutkan date pd offer letter,rabu nextweek genap 14 hari bekerja.....(suppose acceptance form n medical check-up report should be submitted to uia within 14 working days after receive offer letter)...

Haha.....aku pk mende2 ni bole setel dlm mase sehari dua..... sbb tu la tajuk entry aku kali ni:
"AKIBAT TANGGUH2 KEJE"....

Banyak mende aku belajar hari ni:
  • Jangan tangguh-tangguh keje
  • Ringankan mulut untuk bertanya (yg ni aku berjaya praktikkan td)
  • Keluar umah seawal mungkin 
Apa2pun,walaupun aku punya urusan xleh nk setel harini,aku tetap bersyukur sbb Allah gerakkan hati aku utk bertanya pada miya psl medical check-up ni.....kalo x,mesti duit aku dah abis banyak sbb wat medical check-up kt klinik swasta....


Thanks Miya for ur info!!!tahniah sbb dapat jadi Dietitian di UIA & thanks sbb bwk ela naik persona maroonmu yg memancar....hehe....best2....siap belanja dinner lagi.....pjg umur,ela plak blnje miya k??

Pasal service kt klinik aneka n klinik bukit kuda tu plak,aku agak berpuas hati.....aku bg 9 out of 10!!!!kurg 1 sbb diorg kurang senyum.......


Senyum itu kan satu sedeqah.....ape la salahnye kalo murahkan senyuman anda itu....xkene bayar pun....dpt pahala lagi ade....aku pun tgh practice utk senyum sokmo....org kate awet muda kalo senyum slalu...hehe

























No comments:

Post a Comment