Wednesday, December 1, 2010

Hari terakhir di IKIP

Harini hari terakhir aku di IKIP International College Taman Gelora (dalam nada sedih).






Spt biase,aku kene mengadap bos utk claim gaji dan......

ALHAMDULILLAH.......


Bos xbyk soal.Koordinator aku pun xbyk songeh,so bole setelkan cepat gak td.Tak perlula aku dtg ofis lagi esok dan hari2 yang seterusnye.Pasni juz tunggu bos passing borang claim kat finance.


Harap2 die passing ASAP (maklumla,dah 2 bln staff die ni xgaji lagi).Aku ade hajat besar after dpt gaji ni (ape die????biarlah RAHSIA).Hanya aku,kak long and kak ngah je yang tahu.


Walaupun hanya 4 bulan aku kat IKIP tu,aku rs banyak sangat benda yang aku belajar kat situ.Dan aku sangat 


BERSYUKUR 


sbb aku di beri peluang utk menimba pengalaman di situ.Selain daripada belajar cara2 camne nak handle student,aku juga belajar berdikari,dan belajar erti sebuah kehidupan.


Ada kenangan manis mahupun kenangan pahit.Yang manisnya,aku dapat sramai student baru dengan pelbagai ragam dan yang pahitnya.....BIARLAH RAHSIA (sbb mmg betul2 pahit utk ditelan) 


IKIP 3-TAMAN GELORA CAMPUS


PLAN


So,dah abis kontrak ni ape plan aku?????(bertanya aku dalam hati).Act bos,koordinator dan staff2 lain pun bertanya soalan yang sama.Aku pun dah jangka yang aku xkan bole lari dr persoalan tu.


Plan aku??????Entahla.....eh,bila jwb entah ni tetiba teringat quotation ni...




Hehe...sonye,tetiba aku dah ade plan....haha(nmpk sgt menipu).Berikut adalah plan aku wat masa ni 
(xpasal2 ramai yg tau plan aku):


  1. KAWEN......(ops,tersasul plk,gurau je) Aku akan stay kat kuantan sampai pertengahan bulan 12 ni sbb nk puaskan dok ktn (pasni xtau lg bile akn dtg ktn memandangkan dah di bawah jagaan mak(anak mak ke aku ni???)
  2. Aku akan sambung mengajar kat umah cikgu aku (Cikgu Aspalela,glamor kejap cikgu aku ni)(of courselah aku suke sbb aku dapat jumpe balik2 student2 form 4 aku) At least aku xdela menganggur nanti. memandangkan cikgu pun dah offer aku jd fulltime staff die sementara aku dapat keje lain
  3. Apa lagi ek plan aku????hehe...belajar memasak dr bonda terchenta secara serius....(boleh ke aku nk execute plan aku ni???Nape tetiba aku smgt nk belajar masak nih????hehe...entahla,aku sendiri pun xtau,cuma ape yang aku tau dah tiba masenye utk aku belajar memasak,lgpun dah alang2 dok umah dgn mak kan???rugila x belajar,kalo dok umah sewa dah xberpeluang lagi nk belajar.....kan kan kan???
                                   
Ok x plan2 aku ni?tp ni plan jangka masa pendek je.....nk ikutkan banyak lg plan aku tp aku akan citer next time la bile aku dah dpt keje ttp nanti...

INSYAALLAH......

1 comment:

  1. Cerita pasal ikip tetiba teringat kat karipap taman gelora.....rs macam ade beberapa org lagi yg aku kene bg die rs karipap taman gelora....sape ek????

    ReplyDelete