Wednesday, December 29, 2010

Hang out with cikgu cikgi (cikgu pau & cikgu azrina)

Semalam aku g jalan2 kt Giant Setia Alam dengan pau n azrina....

Cikgu berdua ni mmg free aje,maklumla cuti sekolah....

Beli macam2,Alhamdulillah,brg yg nk dibeli telah pun dibeli.....

Sebenarnye bukan nk story psl brg2 yg dibeli......nak story psl ape yg kitaorg bincangkan & bualkan......

Kitaorg byk membincangkan isu pelajar sekolah zaman cyber ni......bermula dr result PMR smpaila ke attitude pelajar2 sek zaman skrg......

Sedikit aku nak selitkan di sini....azrina gtau yg SAMTSH a.k.a ex-school aku utk rst PMR baru2 ni,seramai 60org pelajar dpt straight A's......wow!!!aku sgt kagum dgn pencapaian sek aku tuh....

Sampaikan cikgu2 kt sek azrina (SMK Rantau Panjang) respect gile kt SAMTSH ni.......zaman aku 9 org je xsilap yg dpt 9A.....dlm ms yg same,aku pun turut la bangga since aku pun pernah mengajar kt sek tu....hehe

Yang penting,smlm azrina belanja aku makan aiskrim.......best2....Thanks Azrina!!!!

Sambil2 menikmati aiskrim depan Grand Livina n depan Park Lee (xtau la aku eja ni betul ke x),aku jd cikgu kejap pada diorg.....aku ajar camne nak kira monthly installment kete....hehe.....macam bagus sgt je kan aku ni????padahal org yg xde background finance pun pandai kira.......

Kitaorg bertiga masing2 xde kenderaan 4 roda lagi......so,kitaorg pun membincangkan gak isu2 berkaitan dgn kete ni....pilih nak kete ape,bp harga,bp interest local car nk compare dgn import car....

Since aku yg excited nk beli kete,n aku yg byk wat research psl kete, so aku la yg byk explain kt diorg.....aku kan mmg suke bercakap smpaikan aiskrim diorg dah abis aiskrim aku separuh pun xabis makan lagi......

Adakah aku akan memlih kereta buatan proton???

Atau kereta keluaran perodua???? 

Aku xjumpe yg november punye,so aku upload yg march jela

Act dah lame aku plan nk beli kete,tp aku xde keje ttp lagi.....so aku tangguhkan dulu hajat aku tu until next year.....since aku dah dpt keje ttp kat uia tu (walaupun xstart lagi),bolehla aku berangan2 nk beli kete.....(angan2 mat jenin)

Nak beli kete ape???aaaa.....itu yg kite xtau tu....hehe (curi dialog sape ntah name pelakon tu dlm filem los & faun)

Aku rs cam kelakar je,member2 aku sebuk nk kawen tahun depan,aku plak sebuk nk beli kete....hahaha...

Xpe la kan???sbb aku mmg dh lama sangat berhajat nak berkereta,selama ni asyik pinjam org punye je kan???nak la gak merasa drive kete sendiri,gune duit sendiri n dlm masa yang sama xdela aku asyik berebut2 dgn adik aku tu nk gune kete ayah aku......lagipun dah penat merempit zaman belajar selama lebih kurg 4 thn (untung ada motor,org yg xde motor n kete tu,g kelas jalan kaki/naik bas je)

Apepun,doa2kan la agar Allah panjangkan umurku & aku dapat mencapai hajat aku memiliki kereta sendiri by next year.....aku target paling lewat pun bulan 4 or 5 thn depan aku dah ada kete sendiri.....
(tgk bajet gak r).....

No comments:

Post a Comment